יום שבת, 2 בפברואר 2013

פרשת מיסטר איקס - בן זיגייר

סרטון זה פורסם ב-14 בפברואר 2013
"...ישראל מאשרת הערב כי אסיר שהוחזק בֶמאסר בֶזהות בדויה מטעמי ביטחון - התאבד. הודעה זו יוצאת לאחר חשיפת פרשת האסיר אִיקס ע"י חברי כנסת אתמולמה שניתן להגיד בֶשלב זה שמדובר בֶאסיר ששמו: בּן זיגייֶר, יהודי אוסטרלי שעלה לָארץ בשנת 2001, שימש כעו"ד, אבל כנראה גם היה בֶשירות המוסדלא ידוע מתי נכנס לָכלא, אך בִשנת 2010 נמצא מת בֶתאו...".

צפו בסרטון... כתבתה של יאנה סוראדנה:


ביום שבת, 16.2.2013, התראיין עו"ד אביגדור פלדמן בפרשת מיסטר X, אותו ייצג, בתכנית יומן השבוע ברשת ב', ולהלן אצטט מדבריו:
"...שוחחתי עם התביעה וביקשתי לראות את המסמכים והראיות הקשורים לתיק... אמרו לי: "בוא תקבל את כל מה שאתה מבקש, את כל המסמכים"... ואז ביום ראשון מיד לאחר שיחה זו, הודעתי להם שאני מגיע לקבל את המסמכים, ואז אמרו לי: "...אין צורך... הוא כבר איננו...".



אוסטרליה דורשת לדעת האם בן זייגר, שהוא מיסטר Xבאמת התאבד, או שמת מסיבה אחרת:
"...עכשיו דורשת אוסטרליה לקבל לידיה את הדו''ח המלא של דו''ח חקירת מותו של זייגר. באוסטרליה אין מאמינים שהוא התאבד. מעריב מפרסם היום בכותרתו הראשית כי לאחר שהתגלתה גופתו של זייגר בתא האיקסים מספר 15 נמנעה על פי הוראה מגבוה כניסתם של חוקרים ואנשי זיהוי פלילי לתא לצורך איסוף עדויות שנוגעות לנסיבות מותו. החוקרים נאלצו להמתין שעות בטרם הורשו להיכנס.
בנסיבות אלה נסיבות המוות נותרות עוד יותר בלתי מפוענחות. אגב, ועדת הבדיקה בנושא שהוקמה לאחר המוות פעלה בחשאי במשך יותר משנה וחצי ועתה דורשת אוסטרליה את התיק במלואו וכן גישה למי שניהל את הבדיקה. דו''ח המכון הפתולוגי באבו כביר קבע, שזייגר מת מחניקה כתוצאה מהתאבדות, זה הדו''ח שעמו נשלחו אנשי זק''א למלבורן בהחזירם את הגופה למשפחה לשם קבורתה....". מאת כתב ''עניין מרכזי''... שישי, 15 בפברואר 2013, 09:57.

זייגר מת איפא, מחניקה... 

השאלה שנותרת פתוחה כיצד נחנק זייגר?
כתוצאה מהתאבדות?... או אולי כתוצאה מפעולת חיסול?

לאחר שהתפוצצה הפרשה, רואיין ברשת ב', מנהל הכלא בו נכלא מיסטר איקס, ולשאלת המראיין הסביר: "...כל מקום בתא היה מכוסה במצלמות, אבל יש מקום אחד שהוא לא היה מכוסה, ואותו ניצל האסיר כדי להתאבד...".

כדי שהאסיר יוכל להתאבד בתלייה (שהרי, רק התאבדות כזו יכולה להסביר את סימני החנק), יש צורך במתקן הממוקם גבוה, שניתן לקשור אליו רצועה, ולהתאבד, כמו למשל: סורגים.  
הייתכן, שקטע כזה לא כוסה במצלמות בתום לב?


להלן אצטט מתוך הבלוג של אייליס בקפה דה-מארקר:
"...למי במוסד היה אינטרס לכלוא את בן זיגייר... למי במוסד הייתה גישה לגרום למותו?... שאלות אלה אמורות להטריד כל איש מוסד... שמחר הוא יכול למצוא עצמו באותו מצב...".

ביום ראשון, 17.2.2013 בבוקר, התראיין ח"כ צחי הנגבי ברשת ב' אצל אריה גולן, ובראיון הוא חושף, כי בתקופה שהפרשה התרחשה, הוא שימש כראש ועדת משנה לענייני מודיעין, שתפקידה לבקר את התנהלות השב"כ, וקיים נוהל בלתי כתוב, שכל פעולה שהשב"כ מבצע, הוא מדווח על כך לוועדה.
ח"כ צחי הנגבי חשף, כי הוא לא קיבל בכל תקופת כהונתו כל דיווח על האסיר, לא כאשר נכלא ולא כאשר התאבד, רק כשהפרשה התפוצצה הוא נחשף אליה באמצעות התקשורת. ועוד הוסיף ח"כ צחי הנגבי, גם מחליפו, ח"כ שאול מופז, לא עודכן.


האם בישראל יש עוד אסירים כלואים, שאיש אינו יודע עליהם?... יש מי שטוענים שכן.

להלן אצטט דברים שכתב איסר הראל ז"ל, מי שהיה הממונה על השב"כ והמוסד גם יחד, מתוך כתבה שעוסקת במיסטר איקס מהעבר, מרדכי (מוטקה) קידר:
"...ישנם אנשים תמימים במדינה, הסבורים כי כל שירות חשאי הוא פסול מעיקרו... לא פחות מסוכנים הם התמימים מן העבר השני של המתרס, המנסים להתעטף באצטלה של קדושה, כאשר מדובר באחד הענפים שלהם, ומאמינים כי הם אינם יכולים לטעות, כי הם טלית שכולה תכלת... ואם בכל זאת קורה תקר ומתגלה פגם יסודי אצלם, הם מוכנים לגייס את מלוא כוחם כדי למנוע את הפרסום, בטענה שהפרסום יביא נזק לביטחון המדינה. הם חושבים והם רוצים שגם נאמין להם שלא המשגה שלהם, כי אם הפרסום הוא שיזיק...".

אני מביעה בזאת את חרדתי הרבה מפני השב"כ, שהפך לגולם שקם על יוצרו, אשר במסווה של ביטחון המדינה, מבצעים אנשיו פשעים חמורים נגד ביטחון המדינה.



אני מאמינה שכל הכוחות הקיימים בעולם בטלים ומבוטלים מול כוחו של בורא עולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה